Regeneracja sprężyn
Rozciąganie sprężyn resorujących na zimno nie jest polecaną metodą, gdyż zabieg ten nie przywraca im utraconej elastyczności, a często dochodzi do ich szybkiego uklepania lub pęknięcia.
Lepszą metodą jest rozciąganie sprężyn na gorąco. Sprężynę rozgrzewa się do uzyskania koloru ciemnoczerwonego (zwykle jest to temperatura powyżej 850°C), a następnie rozciąga do osiągnięcia zakładanego wymiaru. Elastyczność sprężyny zależy od przebiegu studzenia. Zwykle studzi się ponownie rozgrzane sprężyny przez krótkie zanurzenie w gorącym oleju i odpuszcza od temperatury około 400°C przez powolne schładzanie na wolnym powietrzu lub w suchym piasku kwarcowym do całkowitego wystygnięcia. Odpuszczanie jest zabiegiem likwidującym nadmierną kruchość i wewnętrzne naprężenia w materiale.
Regeneracja resorów
Uszkodzenie resoru, czyli pęknięcie jednego lub kilku piór, wymaga wymiany. Resory zużywają się na skutek przeciążania pojazdu lub eksploatacji i odkształcają się lub tracą elastyczność. Resory wielopiórowe trzeba rozmontować. Każde pióro poddaje się obróbce mechanicznej, polegającej na młotkowaniu lub walcowaniu. Walcowanie stosuje się przeważnie w przypadku grubych piór resorów samochodów ciężarowych. Przy ponownym składaniu można ująć lub dołożyć jedno lub więcej piór. Uzyskamy w ten sposób resory miększe lub twardsze. Bardzo ważne są też stan i jakość przekładek między piórami. Tarcie wewnątrz resoru generuje jego wewnętrzną skłonność do tłumienia, co osłabia reakcje i pogarsza komfort jazdy, dlatego w starszych samochodach zalecano okresowe smarowanie resorów smarem grafitowym, a w nowszych stosuje się przekładki teflonowe między piórami lub montuje się resory jednopiórowe.